Agencja, dlaczego postawić na kogoś?

autor: Adam Promowski, dnia: 15 czerwca 2016

Prowadzenie firmy to wieczne podejmowanie decyzji. Im lepsza wiedza w oparciu, o którą je podejmujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że decyzja będzie trafna i przyniesie wymierne korzyści. Jako przedsiębiorca wiesz już zapewne, że niewiele można zrobić samemu. Poniżej podajemy 10 – według nas – najważniejszych rzeczy, które powinieneś otrzymać od agencji kreatywnej z którą nawiążesz współpracę.

#1 Wiedza

Prowadzenie działalności w przestrzeni elektronicznej to niekiedy wirtuozeria poruszania się w szumie informacyjnym. Każda agencja jest zmuszona do budowania potencjału dochodzenia do danych źródłowych i ich weryfikacji. Niemal zawsze jest to gra zespołowa, a czasy wielozadaniowych genialnych geeków bezpowrotnie przeminął. Jeśli nie wierzysz – zadzwoń do dowolnej agencji i zadaj problemowe pytanie. Być może, w parę chwil znajdziesz odpowiedź na pytanie, które nurtowało Cię od zawsze.

#2 Dystans

Każdy jest zakochany w swoich pomysłach. Niejednokrotnie, nawet gdy jesteś osobą otwartą i posiadłeś umiejętność wsłuchiwania się w otoczenie, ciężko o odpowiedni dystans pozwalający na uzyskanie rzeczowego zwrotu. Pracownicy agencji pracują nad wieloma zagadnieniami jednocześnie i mają wiedzę, by w sposób niezwykle sprawny znaleźć słabe strony modelu biznesowego. Lepiej wiedzieć wcześniej zanim jeszcze zdecydujesz się ponieść nakłady.

#3 Trafiona estetyka

Estetyka projektu nad którym pracujesz to połowa sukcesu w przypadku, gdy używasz narzędzi internetowych. Nie chodzi tutaj aby była ona na “wypasie” i nie chodzi o to, by zawsze było “wow” ale zawsze chodzi o to, by realizowała twoje cele. Designerów – artystów implementujących swoje wizje jest sporo – w agencji nie ma dla nich miejsca.

#4 Szybki dostęp do specjalistów

Masz nagłą potrzebę i perspektywę utraty zysków w przypadku braku reakcji – na próżno liczyć na freelancera. Zdecydowana większość pracowników agencji jest outsourcowanych – być może nie będzie taniej ale na pewno na czas.

#5 Krok przed konkurencją

Świat bezustannie gna na przód, nigdzie nie jest to tak widoczne jak w nowych technologiach. Pracownicy agencji to entuzjaści nowinek- jeśli współpracujesz z agencją na zasadach stałej współpracy, sami dzwonią, by zaproponować coś nowego, masz wtedy szanse na to, by stać się leaderem w swojej branży.

#6 Kompleksowość

Obecnie zrealizowanie oryginalnego projektu bez względu na to, czy chodzi o przeprowadzenie kampanii marketingowej, czy utworzenia nowego serwisu internetowego, czy też produkcji klipu, wymaga powiązania ze sobą dużej ilości wiedzy, specjalistów i elementów, nad którymi pracują. Agencję angażujesz do realizacji zadania – od tego w jaki sposób to się zadzieje masz wolną głowę.

#7 Optymalizacja wydatków

Istotą inwestowania jest uzyskanie zwrotu. Nie zawsze to, co jest najtańsze kosztuje najmniej. Najdroższe jest błądzenie.

Z pozoru powyższe stwierdzenia nie mają ze sobą związku – pracownicy agencji wiedzą jednak doskonale, że chodzi o zapewnienie jakości. Cena w żaden sposób nie gwarantuje jakości, ale jakość z pewnością gwarantuje cenę. Sam oceń, czy łatwiej do celu dojechać Fiatem Uno czy VW Passatem? Czy warto kupić Fiata Uno skoro ryzyko, że nie dojedzie do celu jest bardzo wysokie? Jaki sens ma inwestowanie zasobów w samochód, który może nie spełnić celów, do których został zakupiony? Fiat Uno ze złotymi felgami – oto zjawisko, którego unikniesz współpracując z dobrą agencją.

#8 Czas

Oszczędność czasu to jedna z większych wartości jaką możesz kupić. Posiadasz dobrze prosperujący biznes ? Skup się na jego prowadzeniu, a o resztę zatroszczy się agencja.

#9 Świadomość marki

Nie nie nie – nie mam tu na myśli rozpoznawalności marki ale prawidłowe odczytanie jej ducha i kontekstu. Inaczej promuje się zespół prawniczy, a zupełnie inaczej wypożyczalnie aut. W jaki sposób ubrać markę w obraz i treść aby nie powstał marketingowy dziwoląg tylko skuteczne narzędzie ? Ty nie musisz znać odpowiedzi na to pytanie – ale agencja od tego właśnie zacznie.

#10 Komunikacja

Bardzo ważne – od każdej agencji możesz oczekiwać, że natychmiast odpowie na twoje potrzeby. Nawiązując w tym jednym tylko miejscu do Agencji CPT – nasze godziny pracy to godziny pracy naszych klientów – korzystaj z tego śmiało, bo dobra komunikacja ułatwia pracę agencji, a nie utrudnia.

Najważniejsze – obecnie przyjęty trend wymusza na przedsiębiorcach aby ich marka komunikowała się z odbiorcami. Prowadzenie interakcji z potencjalnym klientem jest najważniejsze ponieważ od jakości tego procesu zależy, czy odbiorca podejmie decyzję zakupową.