Nie wszystko złoto…poznaj ekstrawagancję w kolorze miedzi
autor: Artur Krzykowiak, dnia: 20 września 2018
Dla naszego klienta z branży motoryzacyjnej przygotowaliśmy kompleksową koncepcję wdrożenia nowej marki. Opracowany projekt brał udział w konkursie importera, a zwycięzca, miał otrzymać licencję na premierową sprzedaż samochodów nowej, wkraczającej na polski rynek marki samochodów premium. Warunkiem uzyskania licencji było przedstawienie koncepcji promocji i sprzedaży, która przekona importera do powierzenia realizacji tej misji konkretnemu dealerowi.
Koncepcja w formie prezentacji składała się z następujących elementów:
-
wartości i pozycjonowanie
-
odbiorcy
-
bariery wejścia
-
naturalne środowisko marki
-
wdrożenie marki
-
prezentacja marki na polskim rynku
CUPRA, wbrew pierwszemu i nie do końca trafnemu skojarzeniu z miejskim SEAT’em, jest brandem premium, dlatego istotnym było zidentyfikowanie właściwego klienta, odkrycie jego preferencji. Sportowy i luksusowy charakter marki wykluczał masowe działania, dlatego zdecydowaliśmy się na zastąpienie ich precyzyjnie dobranym komunikatem.
Zdefiniowaliśmy zatem grupę docelową, którą tworzyli ludzie w wieku powyżej 30 lat, o wysokich zarobkach, otwarci na nowości, sporty ekstremalne, a także uczestniczący w kulturze.
Jako naturalne środowisko wskazaliśmy nie tylko przestrzeń publiczną, ale także obszary działań kulturalnych czy wydarzenia sportowe. W tym zakresie przewidzieliśmy ekspozycję szklanego pudła z autem przykrytym materiałem ale również ekspozycję w formie reklamy ambientowej i organizację wydarzeń kulturalnych.
Konotacja marki ze sportem obejmowała sponsoring wydarzeń sportowych, kojarzonych z ekstremalnym wysiłkiem i widowiskowością, jak np. triathlon czy wyścigi samochodowe.
W tym duchu zaproponowaliśmy również potencjalnych ambasadorów marki, którzy swoimi osiągnięciami mieli reprezentować wartości marki: odwaga i pasja, instynkt i determinacja, wydajność i styl, a także sport i piękno.
Opracowana przez nas koncepcja zdobyła uznanie jury i zwyciężyła konkurs, dając tym samym naszemu klientowi przywilej wprowadzenia na polski rynek nowej, pełnej charakteru marki premium.