Hiszpańska tajemnica Wrocławia, czyli krótka historia sukcesu emocji w lokalnej kampanii moto.

autor: Artur Krzykowiak, dnia: 21 lutego 2019

Wyobraź sobie, że jesteś najlepszym, autoryzowanym dealerem, znanej na całym świecie marki i jednocześnie największym jej przedstawicielem w swoim mieście i okolicach. Wszyscy Cię znają i kojarzą z sukcesem, hm? Zapewne już sam ten fakt sprawia, że stawiasz sobie poprzeczkę na tyle wysoko, by utrzymywać się przed konkurencją nie tylko pod względem sprzedażowym ale i jakościowym, co wymaga od Ciebie ogromnych pokładów pracy, kreatywności i zaangażowania. Tymczasem, importer hiszpańskiej marki, którą masz w sprzedaży, ogłasza konkurs na kampanię nagłaśniającą premierę nowego modelu- dostojnego, pełnego siły i charakteru, stworzonego dla ludzi kochających wyzwania. Czułbyś się wyróżniony, gdybyś to Ty, jako pierwszy w Polsce mógł pokazać, przedstawić i sprzedać to cudo? Myślałeś, jak mogłoby to wpłynąć na prestiż Twojego salonu i jak podniosłoby świadomość Twojej marki?

Pozycja lidera to powód do dumy, ale i zobowiązanie…

Nie ma co ukrywać- możliwość wprowadzenia na rynek całkiem nowego modelu auta, ugruntowanej, znanej marki, to lukratywna okoliczność, ale żeby przyniosła oczekiwane efekty musi być wykonana lepiej niż dobrze. Najlepiej- jak na leader’a przystało.

 

To ostatnie zdanie, w październiku ubiegłego roku, stało się dla nas skrótem i synonimem brief’u, który otrzymaliśmy od jednego z naszych kluczowych klientów- Motorpolu Wrocław- niekwestionowanego #1 Wrocławia, zatrudniającego ponad 200 osób, posiadającego dwie hale wystawiennicze i ponad 16 000 metrów kwadratowych powierzchni.

 

Naszym zadaniem, było stworzenie zwycięskiej, przedpremierowej strategii promocyjnej dla nowego, wyrazistego, gotowego na każde warunki SUV-a, SEAT-a Tarraco.
Celem importera było wzbudzenie jak największego zainteresowania wobec nadchodzącej premiery, a celem naszego Klienta- ponadto- wykorzystanie tej szczególnej okoliczności do zwiększenia świadomości marki. Postanowiliśmy zatem prowadzić komunikację dwutorowo, wybierając zarówno tajemniczy outdoor, jak i angażujący digital.

 

Opracowując strategię do tak bezcennego przedsięwzięcia, zdecydowaliśmy się na zaproponowanie odrobiny tajemnicy i iluzji. W najbardziej charakterystycznych lokalizacjach Wrocławia, za pomocą fotomontażu, umieściliśmy “tajemnicze pudełko”, a nadana perspektywa przedstawiała je jako pełnogabarytowy obiekt, mogący pomieścić sporej wielkości auto osobowe. Dzięki temu, kreacje mogły być realizowane wedle założeń kampanii- na tle najciekawszych zakątków Wrocławia- stadion miejski, rynek, Hala Stulecia, nabrzeża Odry.

Kreacje zawierające fotomontaż “tajemniczego pudełka”, dedykowaliśmy  wybranym narzędziom digitalowym- profilowi Facebook i Instagram oraz stworzonemu LandingPage’owi z sekcją blogową, dotyczącą branży motoryzacyjnej.

Plan kampanii tak bardzo przypadł do gustu importerowi, że wskazał naszego Klienta jako zwycięzcę konkursu, a przygotowaną kampanię, polecił wprowadzić w całym kraju.

Polska premiera Tarraco, była zatem przeprowadzana, wedle naszego zamysłu, co niewątpliwie nam pochlebia.

W ramach wdrożenia kampanii, fotomontaż został wymieniony na profesjonalne zdjęcia, a sekcja blogowa stworzonego LP-ka, posłużyła do rozwinięcia “Tajemniczego Pudełka” do rozmiarów “Tajemniczej Skrzynki”.

Komunikacja zestawiona z zagadkową kreacją, angażowała i zachęcała do uczestnictwa w “Przygodach Tajemniczej Skrzynki”, ponieważ opierała się na systematycznie stymulowanej ciekawości. Naturalna potrzeba rozwiązania zagadki i chęć zaspokojenia niewiedzy, utrzymywała zainteresowanie odbiorców przez prawie dwa miesiące, prowadząc ich tym samym ku ujawnieniu odkryciu tajemnicy. W tej fazie działań, przewodnie emocje wynikające z nasuwających się już przypuszczeń i pozytywnego zniecierpliwienia, do ujawnienia przedmiotu zagadki i były na tyle silne, że z powodzeniem generowały profilowi marki nowych, dodatkowych 100 tysięcy odbiorców.

 

Ostatnim etapem uczestnictwa w podróży śladami “Tajemniczej Skrzynki”, było oczywiście rozwiązanie zagadki. Jak na leader’a przystało, nasz klient w pełni zaangażował się w oddanie o wyjątkowości tego wydarzenia i zadbał o odpowiedni dla premiery klimat. Salon przygotowaliśmy na przybycie kilkuset osób- zarówno dorosłych jak i towarzyszących im dzieci. Dla wszystkich zaplanowaliśmy adekwatne do wieku atrakcje, odbywające się w światłach kolorowych reflektorów i akompaniamencie muzyki na żywo.

Przemyślana koncepcja i odpowiednio angażująca emocje realizacja, spełniła swój cel  wygrywając konkurs importera marki i tym samym uprzywilejowała naszego klienta do bycia pierwszym w Polsce salonem, prezentującym rynkowi najnowszego SUV-a SEAT-a. Cieszymy się, że to właśnie my, mogliśmy stworzyć tę kampanię, bo za osobisty sukces uznajemy fakt jej podwójnego zwycięstwa- spełniony z nawiązką cel wyznaczony przez klienta oraz możliwość przeniesienia strategii z rynku lokalnego na krajowy.


Polska premiera Tarraco to dowód na to, że wykorzystanie w kampanii tak niejednoznacznych emocji jak ciekawość czy niepewność, może być pozytywne zarówno w odbiorze, jak i skutkach- trzeba to tylko wiedzieć, jak to zrobić.

Zapraszamy do współpracy